Wskaźnik NPS – odpowiedź na pytania dotyczące marketingu firmy

16 maja, 2019 Posted by User WP

Jeśli zastanawiasz się nad nowymi rozwiązaniami dotyczącymi marketingu w firmie, poprawy relacji z obecnymi klientami, czy też poszukujesz skutecznych metod pozyskania nowych nabywców produktów i usług, wskaźnik NPS jest idealnym pomysłem, na którym zbudujesz szczegółowy plan rozwoju.

 

Poznaj typy klientów

Rozbudowane badania opinii klientów z zastosowaniem omawianej miary pozwalają zdefiniować klientów pod kątem ich lojalności i poziomu utożsamienia z Twoją marką. Wskaźnik NPS pogrupuje Twoich klientów na trzy typy:

  • Niezadowolonych, czyli takich którzy szybko odchodzą od proponowanych przez Ciebie produktów i usług. Dodatkowym zagrożeniem jest czarny PR, jaki mogą tworzyć Twojej firmie.
  • Neutralnych, nie polecają Twoich produktów i usług, ale odznaczają się wrażliwością ze względu na ceny, jakie proponujesz. Słuchanie ich potrzeb, może być kluczowym zadaniem, aby wyprzedzić konkurencję.
  • Promotorzy – ambasadorzy Twojej marki, to klienci którzy utożsamiają się z proponowanymi produktami i usługami. Są także skłonni polecać je innym.

NPS jest prostą miarą, jednak poprzez dobrze zadane pytania, może być wykorzystany na wiele sposobów przez firmy działające w różnych branżach.

Zadbaj o każdego klienta i rozbuduj strategie:

  • Ulepszenia opieki około sprzedażowej,
  • Pozyskiwania nowego konsumenta,
  • Uzyskania przewagi nad konkurencją,
  • Wprowadzania nowych produktów i usług na rynek,
  • Stworzenia marki przyjaznej klientom.

 

Monitoring opinii z poziomu aplikacji

Cykliczne badania opinii Twoich klientów przy pomocy zaawansowanej technicznie aplikacji, SurvGo™ umożliwiają stworzenie kwestionariusza ankiety (lub wykorzystanie istniejącego szablonu). Na jego podstawie skutecznie pozyskasz informacje zwrotne dotyczące opinii o produktach i usługach wprowadzanych przez Ciebie na rynek. Pozytywne wyniki mogą być wykorzystane do promowania Twojej firmy jako zorientowanej na klienta.

Aplikacja SurvGo™ daje sposobność zaproszenia klientów do wypełnienia ankiet w kilku formach (SMS, portale społecznościowe, e-mail). Filtrowanie wyników i odpowiedzi z wypełnionych ankiet w czasie rzeczywistym jest wygodnym narzędziem w przypadku konieczności modyfikacji kwestionariusza badań. Ponadto automatyczne raporty w postaci tabel i wykresów w przejrzysty sposób pokazują zależności pomiędzy opiniami klientów,
a wprowadzanymi zmianami w strategie działań na rzecz satysfakcji konsumentów.

Skorzystaj z SurvGo™ już dziś i sprawdź opinie o Twojej marce. Buduj silne relacje z klientami dzięki narzędziom Biostat®.